Ana Viđen, priznata i nagrađivana umetnica iz Beograda, višedecenijsko umetničko stvaralaštvo krunisala je novom samostalnom izložbom skulptura i crteža. Postavka od tridesetak radova različitog formata predstavljena je u četvrtak 19. maja u Likovnoj galeriji Kulturnog centra. Izložbu je, u prisustvu tridesetak poštovalaca dela Ane Viđen otvorio akademski vajar Nebojša Savović Nes.
Fakultet likovnih umetnosti i postdiplomske studije, Ana Viđen je završila u Beogredu, a jednogodišnju specijalizaciju u Atini, kao stipendista grčke vlade, istaknuto je prilokom otvaranja izložbe.
Pored skulpture bavi se slikarstvom i keramikom. Iza sebe ima veliki broj kolektivnih izložbi u zemlji i inostranstvu, a samostalno je priredila izložbe u: Atini, Beogradu, Amsterdamu, Hagu, Podgorici, Dubrovniku, Parizu i Kikindi.
Dobitnik je više vrednih nagrada za svoje stvaralaštvo, među kojima su: nagrada za skulpturu u slobodnom prostoru “Prostor” 1984. godine, i Prva nagrada na Međunarodnom bijenalu umetnosti minijature (1990, 1992.).
– Jedan od najcelovitijih tekstova o umetnosti Ane Viđen potekao je iz pera Mihaela Milunovića: osnovni ispravni tok “datira još od ranog detinjstva, kada se rađa i prva sklonost kao i razumevanje za kompleksne i nepredvidive forme stenja i kamenja i škrapa izjedenih morskom soli, talasima i vjetrom sa obala njenog zavičaja, i istovremeno za one skladne i uređene, sinergične oblike plodova, njihovu unutrašnjost, njihovu nuklearnost, koji u svojoj sabijenoj čvrstini sadrži svu silovitost i enigmatičnost ženskog principa i bića”.
Sazrevajući, Ana Viđen postaje majstor britke misli, sigurne ruke i duboke emocije. Zatvorivši u oblik autentičan sadržaj poetske poruke koji zrači nekom čudesnom energijom, ona ustvari potencira vrednost unutrašnje dimenzije likovnog jezika. Njena skulptorska reč je plemenita, stalno otvorena za novi doživljaj i za novu funkcionalnu poziciju. Tako ona, usaglašavajući formu i ideju, stalno otvara nove formalno-jezičke i semantičke mogućnosti plastičnog jezika koji na svoj način ima ozbiljnu vrednost u procesu obnavljanja vitalnosti naše savremene skulpture. Taj njen doprinos je značajan i nezaobilazan. Poneke skulpture, arhetipske strukture, monumentalne u konceptu i obliku, otkrivaju i jednu simboličku funkciju nadvremenskog porekla (Brod, Žrvanj, Krst). I skulpture manjeg formata, čak i one koje su još u pripremnoj fazi razrade ideje, odlikuje zavidna dorada forme, a neka svečanost čina stvaranja daje im izvesnu magijsku tajanstvenost.
Na kraju treba dodati da se ovde ne radi samo o dugom kreativnom stažu Ane Viđen, već i o jednom dovršenom skulptorskom opusu koji ide u red onih umetničkih vrednosti koje na najbolji način reprezentuju vitalne tokove naše skulpture na razmeđi vekova i milenijuma, napisao je između ostalog u katalogu izložbe istoričar umetnosti Sreto Bošnjak.
Skuplture i crteži Ane Viđen u Likovnoj galeriji Kulturnog centra biće izloženi do 6. juna.