Plesna predstava „San letnje noći“ koprodukcijski projekat Bitef dens kompanije i Centra za kulturu Tivat koju je po motivima istoimene komedije Vilijama Šekspira na scenu postavila koreograf Isidora Stanišić, u četvrtak, 13. decembra 2018. godine od 20 sati biće izvedena na sceni velike sale Kulturnog centra u Gornjem Milanovcu.
Predstava polazi od Šekspirove konstatacije „Čovek je tek magarac, ako bi hteo da razlaže san“, smeštajući tog čoveka u budući vek transhumanizma.
“Programiranje snova, reorganizacija zvezda i pobrojavanje latica na „krevetu od ruža“ karakteristike su kiborga, koje za posledicu imaju insomniju i trajno ukidanje sna. Predstava počinje od prediktovane budućnosti u kojoj Interfejs mozak-računar više ne prepoznaje imaginaciju ili emociju kao vrednost. Kroz iznenadne bleskove sećanja, predstava se kreće vremenski unazad razotkrivajući put evolucije koji, kada ga je čovek preuzeo – postaje dekadentan. Ljudska opsednutost artificijelnom inteligencijom „AI“ neodoljivo podseća na magareće „IA“ koje nam Šekspir duhovito predviđa. Šala na sopstveni račun, možda je najbolji način da se čovek prene iz večite jave.” (Isidora Stanišić)
U predstavi će nastupiti: Ana Ignjatović Zagorac, Tamara Pjević, Branko Mitrović, Miona Petrović, Jakša Filipovac, Andrea Dobrić, Nikola Živković i Nađa Lukić
Kostime I koncept scene uradila je Slavna Martinović. Dizajner svetla I videa je Goran Balaban, muzički saradnik je Darja Janošević, a autor vizuelnog identita je Mačej Kuzminski.
Cena ulaznice je 500 dinara. Informacije: 032/ 711 – 119
O AUTORU
Isidora Stanišić rođena je 1975. u Beogradu. Završila je Baletsku školu „Lujo Davičo“ u Beogradu, kao đak generacije. Po završetku školovanja, opredeljuje se za savremeni plesni izraz za koji se usavršava u inostranstvu, kao stipendista Nacionalnog koreografskog centra u Monpeljeu, stipendista VEB DANS-a u Beču i stipendista Gete Instituta za Global Dans u Dizeldorfu. Danas se savremenom igrom bavi kao igrač, koreograf i pedagog. Ostvarila je mnogobrojne uloge u savremenim plesnim i dramskim predstavama, među kojima su: Kolo okolo kaktusa, Pohvala ludosti, Plej, Lista sumnjivih (BITEF Teatar), Nižinski, Plava ptica (JDP), Kopile, Šija crne mačkice, Balkanska plastika, Limeni doboš (Narodno Pozorište), Soneti, Valceri, Bacanje kocke, Organizacija rada (KPGT)… Kao autor-koreograf kreirala je, između ostalih: Kopile, Limeni doboš (Narodno pozorište), Valceri, Organizacija rada (KPGT), Put u Damask (Ustanova kulture „Vuk Karadžić“), Lift, Paranoja šik, Karmen u četiri runde, Grad, Želeće mašine, Kapetan Džon Piplfoks, Prostor za revoluciju (BITEF Teatar)…
Posle „Otela“, „Magbeta“ i „Soneta“, ovo je četvrti plesni komad Bitef dens kompani koji kao idejno polazište koristi dela Vilijama Šekspira, istražujući kroz jezik pokreta univerzalnost i bogatstvo njihovih ideja.