Три деценије уметничког стваралаштва Биљане Јевтић

Биљана Јевтић, редовна професорка на Академији уметности Универзитета у Новом Саду (Катедра за Цртање), поводом 30 година уметничког рада, у петак 17. октобра 2025. године у Модерној галерији Културног центра представиће своје стваралаштво. Отварање изложбе је 17 сати.
Биљана је рођена 1973. године у Горњем Милановцу. Дипломирала је на АУНС графички дизајн, у класи проф. Бранислава Добановачког, а потом и магистрирала цртање под менторством проф. Бранке Јанковић – Кнежевић.
Реализовала је 26 самосталних изложби и учествовала на 220 колективних, а руководила је и реализацијом више од 20 уметничких пројеката. Добитница је награде ОСТЕН, Међународне манифестације ОСТЕН БИЈЕНАЛЕ ЦРТЕЖА (Скопље, Северна Македонија, 2021). Цртежи Биљане Јевтић истовремено су постали и део значајне колекције од 13.000 уметничких дела ОСТЕН МУЗЕЈА ЦРТЕЖА, јединог регистрованог Музеја цртежа на свету, који поседује и дела Пикаса (Pablo Picasso), Вазарелија (Victor Vasarely), Рембранта (Rembrandt van Rijn ), Матиса ( Henri Matisse), Лотрека (Henri de Toulouse Lautrec), Шагала (Marc Chagall) и 50.000 карикатура и сатиричних цртежа највећих карикатуриста модерног и савременог доба. Била је и координаторка за Србију, за формирање групе студената Академије уметности Универзитета у Новом Саду, који су били учесници Првог ОСТЕН фестивала уметности – Нова Балканска уметничка генерација – Скопље (С. Македонија, 2021. године), док је као уметница из Србије учествовала на 3. ОСТЕН фестивалу уметности са изложбом ПАУНОВО ОКО – ЈИН-ЈАНГ (Тачка као окаста форма – Круг као раскошно перје). Куратор: Корнелија Конеска, 2023. године.
Осим вишедеценијске посвећености цртежу, Биљана Јевтић је уметница широких истраживачких интересовања и у другим медијима – концептуалној уметности (воко-визуелна поезија, фотографија, видео, инсталација). По избору др Дијане Метлић, професорке историје уметности на АУНС, и руководиоца ARSFID пројекта – Визуелне уметности, уврштена је у прву дигиталну базу о српским уметницама 20. и 21. века.
