Kulturni centar

  • Početna
  • O nama
  • Istorijat
  • Aktuelnosti
  • Repertoar bioskopa
  • Programske aktivnosti
    • Bijenale minijature
    • Likovna kolonija „Mina Vukomanović Karadžić“
    • Scensko – muzičke aktivnosti i kontakt program
    • Likovni program
    • Filmski program
    • Amaterski program
    • Program za decu i omladinu
  • Usluge
    • Izdavaštvo i dizajn
    • Vanškolsko obrazovanje
  • Dokumenta
    • Akta Ustanove
    • Planovi i izveštaji
    • Javne nabavke
    • Informator o radu
  • Kontakt
/ Objavljeno u kategoriji VESTI

„Prožimanje u susretu“ – foto crteži Biljane Jevtić

Biljana Jevtić, akademska umetnica poreklom iz Gornjeg Milanovca sinoć je u Likovnoj galeriji Kulturnog centra predstavila izložbu foto-crteža iz ciklusa LA-BUDNO OKO.

Reč je o mladoj i talentovanoj srpskoj umetnici koja je diplomirala na Akademiji umetnosti u Novom Sadu (grafičkin dizajn), gde je 2002 godine i magistrirala na odseku za crtanje. Likovni jezik istražuje i u drugim medijima – konceptualnoj umetnosti / voko – vizuelna poezija, fotografija, video, instalacija. Iza sebe ima veliki broj kolektivnih predstavljanja u zemlji i inostranstvu, a izložba u Gornjem Milanovcu trinaesta joj je samostalna.

Postavku čini petnaestak foto – crteža koje je autorka uradila u protekle dve godine. Izložbu je u ime profesora Koste Bogdanovića, istoričara umetnosti, likovnog kritičara i teoretičara vizuelnih umetnosti otvorio Radoš Gačić, istoričar umetnosti.  

Otvaranje izložbe upotpunila je projekcija video rada SPIRAL. Radovi Biljane Jevtić u Likovnoj galeriji Kulturnog centra biće izloženi do 8. februara.  

PROŽIMANjE U SUSRETU (Iz Kataloga izložbe)

Udar velikog talasa na obalu preobraća svoju energiju u kružno povratnu masu, koja tada sama sebe proždire, poput mitskog urobora, koji jedući drugu stranu svoga tela, time obnavlja svoje biće, kao simbol kružnog kretanja materije, ma u kom stanju postojeće forme, stvarajući time energizovanu zonu, unutar centra u kome se ona zgušnjava, i tako uslovljava status egzistencije njenih perifernih delova.

01_spiral_-_TRECA_UNUTRASNJA_STRANICA_KATALOGA

Krug i kruženje, kao tvorački princip, time se izdvajaju iz opšteg prostora u kom se nalaze, kao poseban entitet energizovane zone, koja se u teoriji vizuelne kulture imenuje kao prestona forma ( ona koja vlada okolinom ). Time se fenomen centralno energizovane zone, ili oblika, u određenom prostoru blisko vezuje za status značenja mete, u kojoj se krugovi sve bliže centru stepenuju važenjem više vrednosti, dok je sam centar mete njeno vrhunsko svojstvo.

02_spiral_-_TRECA_UNUTRASNJA_STRANICA_KATALOGA

Ulazeći suptilno u nastavak ciklusa „simboličkog oka“, u vidu kružno– linearno energizovanih struktura, koje ostvaruju centralno jezgro, ali koje je otvoreno, kao svojevrsno „progledavanje“ u dubinu, iz koje se najavljuje glava ptice ( labuda ), sada u novijim radovima ciklusa LA-BUDNO OKO Biljane Jevtić dolazi do pretapanja foto senzacija i linearne strukture, objedinjeno, putem tehnike digitalnog printa. Ovom tehnikom došlo je do izvesnog omekšanja reskosti linearnih tragova crtanja ugljenom, čemu doprinosi i struktura foto-medijuma, što rezultira vizuelnom senzacijom sfumature, postižući tim efektom stanje „forme mistike“. Foto efekti su posebno suptilizovani projekcijom u video radu spiral, gde se pojavljuje kao glavni motiv lik labuda, sagledan iz gornjeg rakursa, u položaju povijenog vrata prema leđima. To je i motivski i sadržinski jedan viši stepen sagledavanja od elementarnog prepoznavanja lika labuda, čime se prevodi u svojevrsno erotizovanu mistiku, što se doživljava kao profano mistični sakralitet. U tom smislu projektovana slika „uspavanog labuda“, veoma se dobro uklapa u strukturu „energizovanog jezgra“ približavajući se ideji o prožimanju forme Jina i Janga, u crtačkom postupku Biljane Jevtić.

03_spiral_-_TRECA_UNUTRASNJA_STRANICA_KATALOGA

Zatvaranje forme u zonu nastalu od mnoštva kružnih linija, čuva se mesto za prosvetljavanje središta, za „mistično putovanje“ u dubinu, što se može dovesti u blisku vezu sa baroknom estetikom potkupolnog prostora na sakralnim objektima, koji simbolički hoće da komunicira sa nebom.

Ikonografski tip kružne forme u radovima Biljane Jevtić, svakako je profane provenijencije, ali taj tip ujedno zasniva ideju o težnji komunikacije sa nebom, istakao je između ostalog u Katalogu izložbe profesor Kosta Bogdanović.  

Kosta Bogdanović

Pročitajte još

Nagrade i priznanja „Školske scene 2012“
Počinje „Školska scena 2013“
KONCERT_01_-_Plakat_1
Koncert studenata kamerne muzike

Pratite nas i na fejsbuku

Nedavni članci

  • Izložba: Ivane Marinković Racić u Modernoj galeriji

    Kulturni centar Gornji Milanovac predstaviće u ...
  • Igra pobeđuje i pandemiju

    Najavljen 18. Beogradski festival igre (Beograd...
  • Iskazivanje interesovanja za vakcinaciju protiv COVID – 19

    Poštovani sugrađani, Obaveštavamo vas da su u t...
  • Princeza Zlatka uči decu o kulturnoj raznolikosti

    “Nevid teatar” na turneji širom Srbije. Izvođen...
  • Komedija „BRAT“ – druga repriza

    Komedija “Brat”, Aleksandra Ristanovića, a u in...

Fejsbuk strana bioskopa

Kulturni centar Gornji Milanovac

Pratite nas

Facebook

7000
Likes

Pišite nam

Trg Kneza Mihaila 1, 32300 Gornji Milanovac

telefon: +381 32 711 118

faks: +381 32 720 425

office@kcgm.org.rs

© Kulturni centar Gornji Milanovac |  Veb dizajn - Studio za veb  dizajn  Pletisanak. 

VRH