Eleonora Radivojević, akademska umetnica iz Smederevske Palanke predstavila je sinoć u Modernoj galeriji Kulturnog centra izložbu slika i crteža iz ciklusa „Gradina“.
Palanačka umetnica završila je Umetničku školu u Nišu, a potom i diplomirala na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu u klasi profesorke Anđelke Bojović. Izlagala je više puta samostalno i kolektivno u zemlji i inostranstvu, a učesnik je i nekoliko likovnih kolonija. Za svoj rad 2007. godine dodeljena joj je nagrada za najbolji crtež na Fakultetu likovnih umetnosti.
Izložbu je otvorio Radoš Gačić, istoričar umetnosti.
– Tražeći sveobuhvatnu istinu, okrećući se svome unutrašnjem ja, analizirajući sopstvene emotivne sadržaje, Eleonora Radivojević je dugim procesom eliminacije svega suvišnog, spoznala snagu uprošćenih simbola. Na njenim radovima to je cvet, istakao je između ostalog Gačić.
Objašnjavajući simboliku cveća, Eleonora naglasila da šareni cvetovi na njenim radovima zrače životom, dok crni cvet predstavlja samrtnu energiju.
„Samo na prvi pogled haotične mreže isprepletanih linija, cvetnih motiva bojenih i neobojenih površina uvode nas u već dobro poznate životne priče, u kojima dominira večita borba između dobra i zla, života i smrti. Crni cvet (tanatos) svojom dramatičnom pojavom remeti već zaokruženu kompoziciju dajući joj preteću notu. Ipak na ovim radovima preovladava optimizam i želja za životnim radostima, što je naglašeno kontrastima između dinamičnog crteža i finih pastelnih tonova. Kroz samo refleksiju svega proživljenog, promišljenog, uprošćenog, Eleonora se putem simbola vraća sebi, prirodi i vođena iskrenim emocijama uspostavlja korelaciju sa spoljnim svetom“, napisala je, između ostalog u Katalogu posebno pripremljenom za ovu izložbu Slavenka Ćišić Urošević, istoričar umetnosti.
Mocartovom „Anglezom“ otvaranje izložbe upotpunila je Lidija Lazović, učenica klavira muzičke škole „Dr Vojislav Vučković“ iz Čačka, u klasi profesora Jovana Tošića.
Radovi Eleonore Radivojević u Modernoj galeri Kulturnog centra biće izloženi do 7. decembra.